Thursday, April 14, 2011

Suraya - Part 4

Posted by intrigue at 00:00
"Huh. Nasib baik doktor tu cakap kau penat je. Masa kau pengsan, aku panik sangat. Mujur aku tak pengsan sekali tau," ujar Marlisa sebaik sahaja dia melabuhkan punggu di kerusi bersebelahan denganku. Aku cuma mampu tersenyum. I'm sorry Mar. I have to. Aku tak nak kau sedih.

"Su!!" Suara itu. Aku teramat kenal akan suara itu.

"Mama! Papa!" Jeritku.


"Su, kita di hospital. Keep it down sayang," tegur papa. Aku menekup mulut. "Su okey? Doktor kata apa?" Soal pap kemudian. Aku terdiam.

"Suraya okay uncle. Doktor cakap dia penat je," jawab Marlisa. Aku tersenyum pahit. Papa dan mama menarik nafas lega.

"Su dah makan?" Tanya mama prihatin. Yelah, ibu mana yang tidak risau melihatkan anaknya tiba-tiba berada di hospital.

"Sudah. Mama?" Soalku semula. Mama mengangguk.

"Di rumah tadi. Tapi tak seronok sebab my little baby tak ada," jawab mama sambil mengusap lembut kepalaku.

"Ma, I'm a big girl now. Lagipun lepas ni lagi lama Su tak ada." Alamak! Tersasul sudah. Mama mengerutkan dahinya. Begitu juga dengan papa dan Marlisa.

"Kenapa pula?" Soal mama hairan. Aku menggeleng dalam senyuman.

"Bila Su boleh balik semula ke rumah?" Giliran papa pula yang bertanya.

"Doktor cakap esok dah boleh balik. Then Su dah takkan balik dah," jawabku lembut.

"Kalau macam tu kita balik sekalilah senang," sambung papa. Aku menggeleng.

"Tak mengapa. Su balik seorang saja. Papa, mama, Mar..Su ni jahat ke?" Soalku.

"Kenapa anak mama cakap macam tu?" Mama menggenggam erat jari-jemariku.

"Tak adalah. Su saja tanya. Manalah tahu kalau Su pergi, sekurangnya Su tahu orang yang Su sayang semua sayangkan Su," ujarku.

"Su, of course we love you. You're our baby, the apple of our eye. Su adalah insan yang paling baik yang pernah kami jumpa dan sayang," kata papa sambil mencium dahiku. Aku gagal menahan sebak. Aku menangis dalam pelukan Marlisa. Aku mahu menikmati saat-saat terakhirku bersama insan-insan yang paling aku sayang dan cinta lebih dari nyawaku sendiri. Aku amat menyayangi mereka.

0 comments:

 

A Little Stories Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea