Thursday, April 07, 2011

Suraya - Part 3

Posted by intrigue at 00:00
Kecerahan lampu menyilaukan pandangan mataku. Bau ubat segera menusuk hidungku. Aku kat mana ni? Soalku di dalam hati.

"Cik, cik dah sedar?" Tanya seseorang. Aku mengambil sedikit masa untuk mencerna suara itu di dalam otakku yang sedikit pening ini. Aku memandang tuan empunya suara. Oh, cik jururawat rupanya.

"Saya dah okey sikit. Macam mana saya boleh berada di sini?" Tanyaku kepada cik jururawat yang bernama Salina itu. Dia tersenyum kepadaku.

"Baguslah jika cik sudah berasa pulih sedikit. Sebanarnya, kawan cik yang hantar cik ke sini. Sekarang dia berada di lobi, sedang membayar bil perubatan," jawab cik Salina dengan ramah. Tiba-tiba, pintu ward terbuka. Terpacul muka seorang lelaki. Lain yang aku harapkan, lain pula yang datang. Lelaki tersebut masuk. Dengan baju putih dan kacamata ala-ala John Lennon meyakinkan aku bahawa dialah doktor yang merawatku. Hmm, boleh tahan hensem.

"Cik Suraya, are you okay?" Tegur doktor tersebut. Alamak! Segannya. Dia perasan ke yang aku dok telek muka dia dari tadi? Buat malu kaum saja kau ni Suraya.

"Hmm, I'm fine. Just a bit dizzy but I still okay," balasku cuba untuk menutup rasa gabra. Muka aku merak tak? Omo, segan gila.

"Perkenalkan, saya Doktor Zamri, doktor yang merawat cik." Ucap doktor tersebut. Sudahku agak. Aduhai, lunaknya suara doktor ni. Ish Suraya, stop talking nonsense!

"Oh. Em, sebenarnya saya sakit apa doktor?" Soalku. Riak wajah Doktor Zamri berubah secara automatik. Dia kelihatan serba-salah. Tidak lama kemudian dia menceritakan kepadaku. Aku tergamam.

"Em, doktor. Can you help me with something?" Pintaku dengan linangan air mata yang tak putus.

"Sure. Apa dia?" Soal Doktor Zamri.

0 comments:

 

A Little Stories Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea